Pacific Crossing van Panama naar Frans Polynesië

4298 mijlen in 42 dagen

28 juni 2020 – Pacific Crossing dag 42

We did it!!! Aankomst Nuku Hiva!!!

Als het langzaam licht begint te worden zien we de contouren van Nuku Hiva in de verte. Naarmate we dichterbij komen wordt het betoverende landschap steeds bet…

27 juni 2020 – Pacific Crossing dag 41

Land in zicht!

Bij het eerste daglicht is Fatu Hiva in zicht en is de sfeer aan boord opperbest. Normaal gesproken zouden we vandaag in de beroemde Baie de Vierges (Baai van Maagden), soms omschreven…

26 juni 2020 – Pacific Crossing dag 40

De laatste loodjes, we plakken er nog een nachtje aan vast.

De laatste dagen is het weer een beetje hetzelfde gebleven wat inhoudt dat we weinig wind hebben die recht van achteren komt waardoor we me…

25 juni 2020 – Pacific Crossing dag 39

Nog 250 mijlen te gaan. We mikken de aankomst op zaterdagmiddag of zondagochtend. Vandaag hebben we de klok weer een uurtje terug gezet bij het passeren van 135 graden west. Het is een beetje rollerig…

24 juni 2020 – Pacific Crossing dag 38

Het is een rustig dagje en de Zouterik is heel dichtbij. Met de kids doen we een experiment om te bepalen hoe ver geluid draagt over het water. Wanneer we precies één mijl bij elkaar vandaan zijn blaz…

23 juni 2020 – Pacific Crossing dag 37

Nog 500 nautische mijlen te gaan, de finish komt in zicht!

Wahoooooo!!!!! Na drie jaar hebben we onze eerste Wahoo te pakken! De vangst is maarliefst 135cm lang en 12,5kg schoon aan de haak. Veel te …

21 juni 2020 – Pacific Crossing dag 35

Jan de Wind heeft besloten om met vakantie te gaan tot woensdag waardoor we overdag wat met lichtweerzeilen stoeien. Deze zeilen gebruiken we 's nachts liever niet omdat het wat lastiger te hanteren i…

18 juni 2020 – Pacific Crossing dag 32

Een maand onderweg

We zijn al ruim een maand onderweg maar het voelt helemaal niet zo lang geleden dat we vertrokken vanuit het eiland Viveros in Panama. Het besef dat we al meer dan 3000 nautisch…

14 juni 2020 – Pacific Crossing dag 28

De grote reef-party

Reven is het kleiner maken van de zeilen wanneer de wind aantrekt om zo de controle over het schip te behouden, schade te voorkomen en ervoor te zorgen dat het comfortabel blij…