Pigeon Island 26 en 27 april 2018

Wanneer we in de buurt komen van de haven waar ik toch wel een beetje naar uitgekeken heb waait het ruim 30 knopen. Met deze harde wind durven we echt geen haven binnen te varen. Ik baal als een stekker omdat ik me zo verheugd had om even te kunnen genieten van de luxe van een haven. De was doen, onbeperkt zoet water zodat we eens goed kunnen poetsen, gemakkelijk boodschappen doen en de douche waar ik zo naar verlangde zie ik achter me uit het oog verdwijnen. Dit was ook meteen de laatste mogelijkheid om een haven aan te doen op Guadeloupe. Teleurgesteld zit ik in de kuip terwijl Rik de genua inrolt vanwege de wind die steeds van richting blijft veranderen. Er staat nog een klein puntje zeil wanneer de rol vastloopt. Ook dat nog! We krijgen het zeil met geen mogelijkheid volledig ingerold en de harde wind maakt het er niet gemakkelijker op. Na een half uur prutsen zien we eindelijk wat het probleem is. Boven in de mast is een lijn om de voorstag gedraaid, wat dom dat we dat niet eerder gezien hebben! Rik rolt de genua voorzichtig een stukje uit waardoor ik de lijn los weet te krijgen. Dat probleem is opgelost, maar nu? Waar gaan we naartoe?

Er zijn een aantal baaien waar we kunnen ankeren en samen bekijken we in de pilot de verschillende opties. Uiteindelijk laten we ons anker vallen in de baai tegenover Pigeon Island. Je schijnt hier prachtig te kunnen snorkelen dus dat willen we morgen wel eens gaan bekijken. Het is een mooi plekje maar ook hier waait het flink en liggen we te rollen.

We varen met de dinghy naar de kant om boodschappen te doen. We vinden dat we onszelf na vandaag wel even mogen verwennen en besluiten veel te duur vlees te kopen en vanavond de barbecue aan te maken. Onder het genot van een biertje en een muziekje kijken we samen hoe de zonder onder gaat achter Pigeon Island en dan is het ineens niet meer zo erg dat we niet in een haven liggen.

De volgende ochtend zijn we vroeg uit de veren. Om 8 uur staan we bij de wasserette en draaien er al 2 machines tegelijk voor ons. Gelukkig is hier een mogelijkheid om te wassen. Normaal gesproken was ik alles op de hand maar onze watertank is nu dusdanig leeg dat er geen water over is om te wassen. Het vullen van de tank is hier niet eenvoudig dus dat proberen we in de volgende baai te doen.

Rond de middag is alles weer klaar en gaan we per dinghy naar Pigeon Island. De gele moorings zijn beschikbaar voor dinghy’s, de witte zijn privé. We duiken het water in en zien ontzettend veel papegaaivissen. Veel grotere dan we gezien hebben op de Tobago Cays. Het water is ontzettend helder maar de wind en golven maken het zwemmen tussen de twee eilandjes door een ware uitdaging. Na een uurtje heb ik het wel een beetje gezien en begin het ook wat koud te krijgen. We varen naar de andere kant waar Rik nog even een duik neemt en twee barracuda’s weet te spotten.

Daarna maken we los en varen we terug naar de Incentive, tegen de wind en de golven in. Er komt zo veel water over dat we onze duikbrillen en snorkels maar weer opzetten. Een vreemd gezicht maar wel effectief!

De Innamorata die we op Martinique hebben leren kennen is ook aangekomen in de baai en vanavond is het onze beurt voor de borrel.

Steve en Carol zijn voor de derde keer op reis en vertellen mooie verhalen over hun reizen. Per toeval komen we erachter dat ze Loud en Marlène van de Rafiki ook kennen. Tijdens een vorige reis hebben ze een tijdje samen gevaren. Na een gezellige avond gaat de bemanning van de Incentive moe en voldaan te kooi want morgen gaan we ankerop naar onze volgende bestemming.